Процес тендеру може бути довгим і мати великий вплив на бізнес. Якщо ставка не буде успішною, це може викликати розчарування. Тим не менш, важливо отримати відгуки про подану заявку на тендер. Потрібно використовувати зворотний зв’язок для проведення внутрішньої і зовнішньої перевірки, обов’язково зафіксувавши всі «витягнуті уроки» з процесу, запитати особисто у покупця, що саме йому не сподобалося, підійти до тендерної комісії.

Відвідування сеансу підведення підсумків

Розмова з посадовою особою з державних закупівель може допомогти зрозуміти, як покупець сприйняв пропозицію, і допоможе краще реагувати на тендери в майбутньому, створювати кращі заявки на сайті щодо продажу майна боржників https://sale.uub.com.ua/ru/filter/real-estate-sale. Варто пам’ятати, що ні в якому разі не потрібно нав’язуватися покупцеві, адже деякі особи, що створювали тендер, будуть стурбовані тим, що один із заявників збираєтеся опротестувати їх рішення. Можуть бути деякі питання, на які вони не можуть відповісти, тому що не можуть цього зробити, і не слід поспішати. Якщо заявник не збираєтеся протестувати, слід дати зрозуміти покупцеві, що просто хочеться отримати зворотній зв’язок, їх думку, щоб в майбутньому можна було надати йому та іншим більш вигідні пропозиції.

Ось ряд питань, які слід задати під час сеансу підведення підсумків:

  1. Яким чином уявлення і зовнішній вигляд нашої тендерної пропозиції співвідносилися з конкурентами?
  2. Що відрізняло тендерну заявку від інших?
  3. Якби ціна була такою ж, як у переможця, була б тендерна пропозиція найбільш вигідною?
  4. Чи було легко орієнтуватися в тендерній заявці і оцінювати її в балах, чи була зрозумілою?
  5. Чи був зовнішній вигляд тендерної заявки кращим, гіршим або приблизно таким же, як у конкурентів?
  6. Чи були в ньому якісь «вафлі» або контент, який слід було б краще обгрунтувати?
  7. Чи були проблеми з дотриманням вимог тендеру?
  8. Що покупець порадив би поліпшити?

Скарги

Однак, якщо, вислухавши пояснення державного чиновника, заявник все ще не задоволений рішенням, він має повне право підняти питання в державному органі, що брав участь в тендері.

Якщо неможливо вирішити скаргу на закупівлі у відповідному агентстві, є можливість звернутися за допомогою до урядового відділу з дотримання політики закупівель Прозорро.Продажі, який може допомогти вирішити скаргу, сприяючи відкритому спілкуванню між сторонами. Щоб отримати додаткову інформацію про підрозділі щодо забезпечення відповідності, слід перейти на сайт sale.uub.com.ua.

Також можна домовитися про зустріч або просто поговорити з Департаментом державного розвитку, якщо питання стосується бізнесу, промисловості або регіонального розвитку.

Якщо проблема пов’язана з чесністю процесу закупівель або корупційною неправомірною поведінкою, заявник має повне право зв’язатися з омбудсменом Прозорро.Продажі або Комісією по злочинності і корупції, із відповідним державним органом.

Також є можливість написати офіційну скаргу щодо неправомірного проведення тендеру. В такому разі буде збиратися нова тендерна комісія, яка заново розгляне заявки кандидатів та зрівняє їх. Для цього потрібно зібрати список документів та надати документ, що підтверджує неправомірний вчинок або підозру на корупцію.